|
|
|
14-12-1964
|
63-13646 (FG-646) havde sin første flyvning (testflyvning) fra Cartierville Lufthavn ved Canadairs fabrik Montreal, Quebec, Canada. |
|
02-03-1965
|
63-13646 stod klar ved Canadair.
|
|
02-03-1965
|
Flyet blev fløjet via Wright-Patterson AFB til MOAMA(Mobile Air Materiel Area),
Brookley AFB, Alabama USA, for klargøring til søtransport til
Danmark.
|
|
05-06-1965
|
63-13646 ankom til Nørresundby Havn. |
|
29-06-1965
|
Overdrages til Eskadrille 726.
|
|
13-02-1968
|
En lækage på hydrauliksystem 2, resulterede i, at piloten skulle tage understellet ned manuelt og at bremserne ikke virkede under landingen.
R-646 kørte derfor af banen, og brækkede næsehjulet og fik større skader. Piloten slap uskadt. |
|
30-04-1986
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
30-04-1986
|
R-646 blev udfaset af Flyvevåbnet.
|
|
27-02-1987
|
R-646 blev transporteret til Taiwan, efter at være blevet solgt
til The Republic of China Air Force (ROCAF).
R-646 blev indregistreret som 4418.
|
|
07-03-1994
|
4418 (R-646) blev udfaset fra ROCAF.
|
|
1995
|
4418 (R-646) blev skrottet (oplysninger fra maj 2005). |
|