|
|
|
12-06-1964
|
63-12707 (FG-707) havde sin første flyvning (testflyvning) fra Cartierville Lufthavn ved Canadairs fabrik Montreal, Quebec, Canada. |
|
20-08-1964
|
63-12707 stod klar ved Canadair.
|
|
26-08-1964
|
Flyet blev fløjet via Langley AFB til MOAMA(Mobile Air Materiel Area),
Brookley AFB, Alabama USA, for klargøring til søtransport til
Danmark.
|
|
19-12-1964
|
63-12707 ankom til Nørresundby Havn. |
|
10-02-1965
|
Overdrages til Eskadrille 726.
|
|
08-05-1984
|
Efter landing kunne piloten ikke indkoble næsehjulsstyringen, og R-707 kørte af banen. Næsehjulsbenet brækkede, understelsdøren blev beskadiget og pitotrøret knækkede.
Piloten slap uskadt. |
|
16-04-1986
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
30-04-1986
|
R-707 blev udfaset af Flyvevåbnet.
|
|
03-04-1987
|
R-707 blev transporteret til Taiwan, efter at være blevet solgt
til The Republic of China Air Force (ROCAF).
R-707 blev indregistreret som 4423.
|
|
1996
|
4423 (R-707) blev udfaset fra ROCAF. Flyet er efter udfasning
blevet skrottet (oplysninger fra maj 2005). |
|