|
|
|
05-06-1964
|
63-12699 (FG-699) havde sin første flyvning (testflyvning) fra Cartierville Lufthavn ved Canadairs fabrik Montreal, Quebec, Canada. |
|
07-07-1964
|
63-12699 stod klar ved Canadair.
|
|
09-07-1964
|
Flyet blev fløjet via Langley AFB til MOAMA(Mobile Air Materiel Area),
Brookley AFB, Alabama USA, for klargøring til søtransport til
Danmark.
|
|
23-11-1964
|
63-12699 ankom til Nørresundby Havn. |
|
23-08-1965
|
Henstillet (hangardronning) og kannibaliseret.
|
|
09-12-1966
|
Overdrages til Eskadrille 723.
|
|
17-04-1970
|
R-699 havde en hård landing, da piloten fejlbedømte højden og fladede for tidligt ud. Flyet ramte banen med halen først og kørte af banen, hvor R-699 brækkede alle tre understelsben.
Flyet fik store skader ved uheldet. |
|
12-05-1971
|
Tilbage ved Eskadrille 723, efter reparation efter havariet d. 17.
apr. 1970.
|
|
30-04-1986
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
30-04-1986
|
R-699 blev udfaset af Flyvevåbnet.
|
|
18-02-1987
|
R-699 blev transporteret til Taiwan, efter at være blevet solgt
til The Republic of China Air Force (ROCAF).
R-699 blev indregistreret som 4420.
|
|
28-08-1995
|
4420 (R-699) blev udfaset fra ROCAF.
|
|
2000
|
4420 blev brugt som et instruktionsfly på Feng Chia
University på Taiwan. |
|
18-10-2006
|
4420 (R-699) blev offiielt overdraget til Classic Aviation Aircraft Museum ved Feng Chia University.
|
|
19-11-2006
|
4420 (R-699) ankom til Settle Harbor, hvorfra flyet blev transporteret på blokvogn til Classic Aviation Aircraft Museum, Portland, USA.
Flyet er nu under restaurering, og vil blive gjort flyvedygtigt igen. 4420 vil beholde sine ROCAF-aftegninger.
Opmagasineret ved Classic Aircraft Aviation Museum, Hillsboro lufthavn, Portland, OR, USA. |
|