|
|
|
21-04-1964
|
62-12345 (FG-345) havde sin første flyvning (testflyvning) fra Cartierville Lufthavn ved Canadairs fabrik Montreal, Quebec, Canada. |
|
03-07-1964
|
62-12345 stod klar ved Canadair.
|
|
08-07-1964
|
Flyet blev fløjet til MOAMA(Mobile Air
Materiel Area), Brookley AFB, Alabama USA, for
klargøring til søtransport til Danmark.
|
|
23-11-1964
|
62-12345 ankom til Nørresundby Havn. |
|
06-01-1965
|
Overdrages til Eskadrille 726.
|
|
28-02-1968
|
R-345 malet i en forsøgsbemaling, hvor oversiden blev malet SM/67 mat (oliven-grøn) og undersiden malet lysergrå eller aluminium. |
|
16-05-1968
|
Test af forsøgsbemalingen afsluttet. |
|
27-05-1970
|
R-345 males i SM/67 Mat (Oliven-grøn). |
|
07-04-1986
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
30-04-1986
|
R-345 blev udfaset af Flyvevåbnet.
|
|
31-03-1987
|
R-345 blev transporteret til Taiwan, efter at være blevet solgt
til The Republic of China Air Force (ROCAF).
R-345 blev indregistreret som 4413.
|
|
07-03-1994
|
4413 (R-345) blev udfaset fra ROCAF.
|
|
04-1994
|
4413 (R-345) står nu på Kangshan Chinese Air Force Museum i Taiwan. Flyet har fået fjernet det meste af dens ydre beklædning, så de besøgende kan se flyets skelet.
Foto af Shyang. |
|