|
|
|
11-07-1963
|
104896 havde sin første flyvning (testflyvning) fra Cartierville Lufthavn ved Canadairs fabrik Montreal, Quebec, Canada. |
|
19-08-1963
|
104896 stod klar ved Canadair.
|
|
05-09-1963
|
Godkendelsestjek ved RCAF 2. fighter Wing, RCAF Station Grostenquin, Frankrig. |
|
07-02-1964
|
Tildelt RCAF 4. fighter Wing, CFB
Baden-Soellingen, Tyskland.
|
|
24-06-1970
|
Sidste flyvning for RCAF.
|
|
17-09-1971
|
104896 blev solgt til Det Danske Flyvevåben.
|
|
15-06-1972
|
104896 ankom til Flyvestation Ålborg med Southern Air Transport
L-100 Hercules.
|
|
14-02-1974
|
Overdrages til Eskadrille 723.
|
|
23-06-1983
|
R-896 havde sin sidste flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
01-07-1983
|
R-896 blev udfaset af Flyvevåbnet.
|
|
14-06-1989
|
Flyve Materielkommandoen (FMK) giver tilladelse til, at R-896 bliver udlånt til Nordsjællands Flymuseum. |
|
06-09-1989
|
R-896 bliver transporteret til Flyvestation Værløse via Flyvevåbnets C-130H, for dernæst at blive fragtet til Nordsjællands Flymuseum ad landevejen.
I dag hedder museet Danmarks Tekniske Museum i Helsingør. R-896 er stadig at finde på museet, blandt mange andre fly og biler. |
|