|
|
|
25-10-1962
|
104855 havde sin første flyvning (testflyvning) fra Cartierville Lufthavn ved Canadairs fabrik Montreal, Quebec, Canada. |
|
08-08-1963
|
104855 stod klar ved Canadair.
|
|
15-08-1963
|
Tildelt CEPE (Central Experimental and Proving
Establishment) RCAF Station Uplands som
vedligeholdelsestræningsfly for piloter.
|
|
29-06-1964
|
Tildelt RCAF 1. Fighter Wing, CFB
Lahr, Tyskland.
|
|
03-09-1970
|
Færgeflyvning til SAL(Scottish Aviation Ltd) RAF Prestwick Airfield i Skotland, hvor flyet blev opmagasineret. |
|
17-09-1971
|
104855 blev solgt til Det Danske Flyvevåben.
|
|
06-06-1972
|
104855 ankom til Flyvestation Ålborg med Southern Air Transport
L-100 Hercules.
|
|
19-11-1976
|
Overdrages til Eskadrille 723.
|
|
06-12-1983
|
R-855 havde sin sidste flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
01-01-1984
|
R-855 blev udfaset af Flyvevåbnet.
|
|
04-03-1986
|
Transporteret til Hærens Ingeniør- og ABC-Skole på Farum kaserne
|
|
21-08-2002
|
Efter lukningen af kasernen flyttet tilbage til Flyvestation Ålborg, hvorefter flyet blev opstillet som vartegn ved Eskadrille 726s område. |
|
09-2010
|
R-855 blev fjernet fra sin plads som vartegn for Esk. 726, og klargjort for transport til Polen. |
|
03-06-2011
|
R-855 transporteres til Muzeum Lotnictwa Polkiego i Polen, hvor flyet nu er udstillet. |
|