|
|
|
14-08-1961
|
104703 havde sin første flyvning (testflyvning) fra Cartierville Lufthavn ved Canadairs fabrik Montreal, Quebec, Canada. |
|
22-11-1961
|
104703 stod klar ved Canadair.
|
|
15-01-1962
|
Tildelt RCAF AFHQ-CEPE (Air Force
Headquarters - Central Experimental and Proving
Establishment) på CFB Cold Lake, Canada.
|
|
07-01-1964
|
Tildelt RCAF 1. fighter Wing, CFB Marville,
Frankrig.
|
|
03-06-1970
|
Sidste flyvning for RCAF.
|
|
19-06-1970
|
Udfaset fra RCAF.
|
|
17-09-1971
|
104703 blev solgt til Det Danske Flyvevåben.
|
|
07-06-1972
|
104703 ankom til Flyvestation Ålborg med Southern Air Transport
L100 Hercules.
|
|
08-06-1972
|
Omregistreret fra 703/104703 til 12704/R-704, eftersom Flyvevåbnet allerede havde et fly der hed R-703. |
|
28-02-1974
|
Overdrages til Eskadrille 726.
|
|
21-12-1983
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
01-01-1984
|
R-704 blev udfaset af Flyvevåbnet og herefter opmagasineret.
|
|
18-02-1986
|
R-704 blev flyttet til Flyvestation Vandel som ABDR træningsfly.
|
|
29-08-1991
|
R-704 blev flyttet til Billund Flymuseum, hvor den skulle have
været blikfang foran museet.
|
|
1997
|
Danmarks Flymuseum lukkede og R-704 blev flyttet til
Flyvestation Vandel, hvor det blev opmagasineret. |
|
2001
|
Flyvestation Vandel lukker og flyet flyttes til Flyvestation
Karup, hvor den blev opmagasineret i Draken Teams Shelter. |
|
23-05-2011
|
R-704 blev klargjort for søtransport til USA sammen med R-846,
efter at være blevet solgt.
|
|
27-07-2011
|
R-704 og R-846 ankom til USA.
Målet med 104703 (R-704) er at få flyet restaureret, så den kan blive udstillet på Canadian Starfighter Museum. Interessen for R-704 grunder i at det er den første CF-104 som fløj i Canada. |
|
30-10-2011
|
Den danske bemaling blev fjernet, ved hjælp af Soda Blasting i USA. |
|
24-10-2015
|
104703 (R-704) er efter længere tids klargøring, endelig klar til at blive malet. 104703 har samtidig fået installeret en J79 motor.
Følge 104703s renovering på http://www.canadianstarfightermuseum.ca/museum-news.php
|
|