|
|
|
15-08-1959
|
58-6976 stod klar ved North American Aviation Inc., Inglewood, USA.
|
|
31-08-1959
|
Leveret til USAF og registreret som FW-976.
|
|
15-09-1959
|
Opmagasineret ved Sacramento Air Material Area (SMSMS) McClellan
AFB, USA.
|
|
14-01-1961
|
Færgeflyvning til Danmark påbegyndt, via Lajes Azorerne og
Chateauroux i Frankrig.
|
|
25-01-1961
|
58-6976 ankom til Flyvestation Karup, og overdraget til det Danske Flyvevåben af USAF som våbenhjælp (MAP). |
|
01-03-1961
|
GT-976 blev overdraget Eskadrille 727 på Flyvestation Karup.
|
|
11-04-1962
|
Under en landing på våd bane på Flyvestation Karup, kørte GT-976 i nettet da bremseskærmen svigtede. |
|
18-05-1981
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
02-06-1981
|
GT-976 udfases fra Flyvevåbnet og flyves til Sculthorpe i England.
|
|
10-06-1981
|
58-6976 (GT-976) ankommer til Tyrkiet.
|
|
27-12-1987
|
Udfaset fra det Tyrkiske Flyvevåben.
|
|