|
|
|
23-10-1958
|
56-4019 stod klar ved North American Aviation Inc., Inglewood, USA.
|
|
17-11-1958
|
56-4019 havde sin første flyvning.
|
|
21-11-1958
|
Leveret til USAF og registreret som FW-019.
|
|
16-05-1959
|
56-4019 ankom til Flyvestation Værløse, og overdraget til Det Danske Flyvevåben af USAF som våbenhjælp (MAP). |
|
01-09-1959
|
FW-019 blev overdraget Eskadrille 727.
|
|
09-04-1962
|
GT-019 fik et birdstrike under navigationsflyvningen i omkring 200 meters højde, begge sideroder revnede. Flyet landede senere på Flyvestation Karup. |
|
11-03-1965
|
Under landing på Flyvestation Karup brækkede det nederste af næsehjulet af, og flyet fortsatte noget på det resterende stykke af understellet.
GT-019 som var tung af brændstof landede hårdt på banen, så flyet hoppede ca. en meter op igen hvorpå bremseskærmen udløstes, og flyet landede derefter på næsehjulet først, som brækkede.
Årsag: (pilotfejl). Piloten skulle aldrig have forsøgt at lande flyet, som var næsten lige så tungt som ved take off . |
|
15-01-1982
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
25-01-1982
|
GT-019 udfases fra Flyvevåbnet og flyves til CFB
Baden-Soellingen i Vesttyskland.
|
|
26-01-1982
|
Færgeflyvning til Tyrkiet påbegyndt via Aviano AB i Italien.
|
|
27-01-1982
|
56-4019 (GT-019) ankommer til Tyrkiet.
|
|
11-02-1982
|
56-4019 (ex. GT-019) kolliderede med 54-2270 (ex. G-270) under
positionsskift ved formationsflyvning. Flyet styrtede ned 10 km syd
for Ergani, Tyrkiet.
|
|