|
|
|
27-03-1958
|
56-3961 stod klar ved North American Aviation Inc., Inglewood, USA.
|
|
02-05-1958
|
Leveret til USAF og registreret som FW-961.
|
|
01-03-1974
|
56-3961 ankom til Flyvestation Karup, som en del af de 14 indkøbte
F-100F og TF-100F fra USAF.
|
|
28-04-1975
|
GT-961 blev overdraget Eskadrille 730 på Flyvestation Skrydstrup.
|
|
08-09-1981
|
GT-961 havarerede under en landing i formation, da næsehjulet foldede sig sammen og flyets næse ramte banen. Piloteleven holdt flyet på banen ved hjælp af bremserne.
Årsag: Understellet var ved en fejl valgt til up, i forbindelse med landingscheck. |
|
23-09-1981
|
GT-961 blev kasseret og udfaset efter uheldet.
|
|
16-06-1991
|
Flyet blev adskilt og lagt til opmagasinering i Billund.
|
|
2005
|
Næse-sektionen på GT-961 blev renoveret og udstillet, på Gedhus Museet ved Flyvestation Karup. Resten af flyet blev skrottet. |
|