|
|
|
26-02-1958
|
56-3949 stod klar ved North American Aviation Inc., Inglewood, USA.
|
|
26-03-1958
|
Leveret til USAF og registreret som FW-949.
|
|
25-06-1974
|
56-3949 ankom til Flyvestation Karup, som en del af de 14 indkøbte
F-100F og TF-100F fra USAF.
|
|
21-08-1974
|
GT-949 bliver konserveret og opmagasineret udendørs på Flyvestation Karup. |
|
16-06-1975
|
Diverse modifikationer og IRAN (Inspect,
Repair As Necessary), Flyvestation Karup.
|
|
26-02-1976
|
GT-949 blev overdraget Eskadrille 730 på Flyvestation Skrydstrup.
|
|
01-08-1976
|
GT-949 ved airshowet på RAF Greenham Common i august 1976. (Photo Chris England). |
|
18-06-1980
|
Kørte i Hookindfangningsanlægget på en våd bane på Flyvestation Vandel, efter at både bremseskærm og bremser ikke havde nogen virkning. |
|
05-04-1982
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
05-05-1982
|
Udfaset fra Flyvevåbnet.
|
|
20-10-1983
|
GT-949 fik en plads på Gedhus Museet ved Flyvestation Karup. |
|
2005
|
GT-949 blev flyet flyttet fra Gedhus Museet, til Flymuseet ved Chateau de Savigny les Beaune, Frankrig.
|
|
2006
|
Lå flyet adskilt ved Chateau de Savigny les Beaune, Frankrig. |
|
2008
|
GT-949 færdigrenoveret og malet som Thunderbird Nine. Herefter blev GT-949 udstillet ved Chateau de Savigny les Beaune flymuseum. |
|
27-07-2017
|
GT-949 på Chateau de Savigny-les-Beaune Aviation Museum i Frankrig. |
|