|
|
|
16-01-1958
|
56-3927 stod klar ved North American Aviation Inc., Inglewood, USA.
|
|
19-02-1958
|
Leveret til USAF og registreret som FW-927.
|
|
07-11-1966
|
USAF Thunderbirds No. Nine, Nellis AFB, USA.
|
|
29-05-1974
|
56-3927 ankom til Flyvestation Karup, som en del af de 14 indkøbte
F-100F og TF-100F fra USAF.
|
|
21-08-1974
|
GT-927 bliver konserveret og opmagasineret udendørs på Flyvestation Karup. |
|
17-03-1975
|
Diverse modifikationer og IRAN (Inspect,
Repair As Necessary), Flyvestation Karup.
|
|
21-11-1975
|
GT-927 blev overdraget Eskadrille 730 på Flyvestation Skrydstrup.
|
|
06-04-1982
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
11-05-1982
|
Udfaset fra Flyvevåbnet og videregivet til Danmarks Flyvemuseum.
|
|
2008
|
Opmagasineret på Flyvestation Tirstrup (Århus Lufthavn). |
|
11-2016
|
GT-927 flyttes til Team Thunderjet på Flyvestation Skrydstrup for renovering til museumsbrug. Flyet har ligget i mange år, adskildt på tidligere Flyvestation Tirstrup. |
|
07-06-2023
|
Forkroppen til GT-927 ankom til Værløse Flyhistoriske Hangar "Hangar 2". |
|
12-06-2024
|
GT-927 er officielt færdig samlet og udstillet Værløse Flyhistoriske Hangar "Hangar 2". |
|