|
|
|
07-11-1957
|
56-3874 stod klar ved North American Aviation Inc., Inglewood, USA.
|
|
27-11-1957
|
Leveret til USAF og registreret som FW-874.
|
|
29-05-1974
|
56-3874 ankom til Flyvestation Karup, som en del af de 14 indkøbte
F-100F og TF-100F fra USAF.
|
|
01-08-1974
|
GT-874 bliver konserveret og opmagasineret udendørs på Flyvestation Karup. |
|
29-07-1975
|
Diverse modifikationer og IRAN (Inspect,
Repair As Necessary), Flyvestation Karup.
|
|
30-04-1976
|
GT-874 blev overdraget Eskadrille 730 på Flyvestation Skrydstrup.
|
|
17-08-1976
|
Under landing på Flyvestation Skrydstrup, svigtede bremserne og flyets anti-skid (anti udskridning s) cylindre. Dette resulterede i, at GT-874 kørte af banen og videre gennem et snehegn. |
|
02-03-1982
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet. GT-874 blev udfaset
fra Flyvevåbnet samme dag og henstillet for kanniballisering.
|
|
08-04-1992
|
GT-874 blev tildelt Dansk Forsvars Historiske Museum i Tønder.
|
|
25-08-1992
|
GT-874 bliver deponeret på Danmarks Flymuseum i Billund.
|
|
01-11-1994
|
GT-874 bliver flyttet til øvelsesområdet på Beredskabscenteret i
Herning, hvor flyet befinder sig i dag.
|
|