|
|
|
01-11-1957
|
56-3870 stod klar ved North American Aviation Inc., Inglewood, USA.
|
|
25-11-1957
|
Leveret til USAF og registreret som FW-870.
|
|
26-03-1974
|
56-3870 ankom til Flyvestation Karup, som en del af de 14 indkøbte
F-100F og TF-100F fra USAF.
|
|
04-04-1974
|
GT-870 bliver konserveret og opmagasineret udendørs på Flyvestation Karup. |
|
01-07-1974
|
Diverse modifikationer og IRAN (Inspect,
Repair As Necessary), Flyvestation Karup.
|
|
30-04-1975
|
GT-870 blev overdraget Eskadrille 730 på Flyvestation Skrydstrup.
|
|
11-08-1982
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
15-11-1983
|
Opsat som varetegn vartegn ved Eskadrille 730 på Flyvestation Skrydstrup. |
|
2008
|
GT-870 Fjernet som vartegn ved Eskadrille 730. Vinger og bagkrop demonteres til brug for opbygningen af en F-100D til Flyvevåbnets museum i Stauning.
Forkrop opmagasineret udenfor Flyvestation Skrydstrup. |
|
09-2013
|
Kroppen af GT-870 blev flyttet til Flyvevåbnets Historiske Samling ved Flyvestation Karup. |
|