|
|
|
09-10-1957
|
56-3844 stod klar ved North American Aviation Inc., Inglewood, USA.
|
|
20-11-1957
|
Leveret til USAF og registreret som FW-844.
|
|
29-05-1974
|
56-3844 ankom til Flyvestation Karup, som en del af de 14 indkøbte
F-100F og TF-100F fra USAF.
|
|
01-08-1974
|
GT-844 bliver konserveret og opmagasineret udendørs på Flyvestation Karup. |
|
31-01-1976
|
Diverse modifikationer og IRAN (Inspect,
Repair As Necessary), Flyvestation Karup.
|
|
23-12-1976
|
GT-844 blev overdraget Eskadrille 730 på Flyvestation Skrydstrup.
|
|
11-08-1982
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
07-10-1982
|
Flyet blev solgt til Flight Systems Inc. Mojave airport, USA
|
|
25-10-1982
|
Indregistreret som N3251X.
|
|
17-11-1982
|
Færgeflyvning fra Flyvestation Karup til USAFE Bitburg,
Vesttyskland.
|
|
15-03-1983
|
Indregistrering N415FS.
|
|
1997
|
Solgt til Grecoair Inc, El Paso, Texas, USA og indregisteret N26AZ. |
|
09-02-2011
|
N26AZ solgt til The Collings Foundation.
|
|
14-04-2011
|
Efter en mindre restaurering ruller N26AZ (GT-844) ud, nymalet som 56-3951.
Restaureringen var til ære for Collal Bud Day, som blev skudt ned i en F-100F under Vietnamkrigen i 1967.
Han blev taget til fange, og sad i et nordvietnamesisk fængsel i 5½ år før han blev frigivet.
AF 63-951 (GT-844) vil nu indgå i Collings Foundation's Vietnam Memorial Flight som består af F-4 Phantom, TA-4 Skyhawk, UH-1E Huey og nu en F-100F Super Sabre. |
|