|
|
|
09-09-1957
|
56-3826 stod klar ved North American Aviation Inc., Inglewood, USA.
|
|
18-10-1957
|
Leveret til USAF og registreret som FW-826.
|
|
25-06-1974
|
56-3826 ankom til Flyvestation Karup, som en del af de 14 indkøbte
F-100F og TF-100F fra USAF.
|
|
19-08-1974
|
GT-826 bliver konserveret og opmagasineret udendørs på Flyvestation Karup. |
|
30-09-1975
|
Modifikation og IRAN (Inspect, Repair As
Necessary), Flyvestation Karup.
|
|
10-08-1976
|
GT-826 blev overdraget til Eskadrille 727 på Flyvestation Skrydstrup. |
|
11-08-1982
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
07-10-1982
|
Flyet blev solgt til Flight Systems Inc. Mojave airport, USA
|
|
27-10-1982
|
Indregistreret som N3252B. |
|
18-11-1982
|
Forlader dansk jord, med kurs mod USAFE Spangdahlem AB.
|
|
13-04-1983
|
Prøveflyvning fra Filton UK, med ny registrering N414FS.
|
|
11-07-1994
|
N414FS (GT-826) havarerede under formationsflyvning med tre af Luftwaffes F-4F Phantom II efter en slæbemålsflyvning.
Under et drej i formationen ramte N414FS (GT-826) en lille sandø ved Scharhörn 22km nord/vest for Cuxhaven, Tyskland.
Årsag: ukendt. Der var ingen tegn på kollision eller fejl på flyet. Det er muligt at piloten ikke havde opdaget, at han havde tabt stor højde under formationsdrejet. Piloten omkom. |
|