GT-826 (56-3826)

Fly oversigt

Data
 
FLV: GT-826
C/N: 243-102
Registrering: 56-3826
Version: F-100F-11-NA
Leveringsdato: 25-06-1974
Udfasningsdato: 11-08-1982
Flyvetimer:
- Levering:
- Udfasning:
- Nuværende:

Hændelser

Dato Hændelse  
 
09-09-1957 56-3826 stod klar ved North American Aviation Inc., Inglewood, USA.
18-10-1957 Leveret til USAF og registreret som FW-826.
25-06-1974 56-3826 ankom til Flyvestation Karup, som en del af de 14 indkøbte F-100F og TF-100F fra USAF.
19-08-1974

GT-826 bliver konserveret og opmagasineret udendørs på Flyvestation Karup.

30-09-1975 Modifikation og IRAN (Inspect, Repair As Necessary), Flyvestation Karup.
10-08-1976

GT-826 blev overdraget til Eskadrille 727 på Flyvestation Skrydstrup.

11-08-1982 Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
07-10-1982 Flyet blev solgt til Flight Systems Inc. Mojave airport, USA
27-10-1982

Indregistreret som N3252B.

18-11-1982 Forlader dansk jord, med kurs mod USAFE Spangdahlem AB.
13-04-1983 Prøveflyvning fra Filton UK, med ny registrering N414FS.
11-07-1994

N414FS (GT-826) havarerede under formationsflyvning med tre af Luftwaffes F-4F Phantom II efter en slæbemålsflyvning.

Under et drej i formationen ramte N414FS (GT-826) en lille sandø ved Scharhörn 22km nord/vest for Cuxhaven, Tyskland.

 

Årsag: ukendt. Der var ingen tegn på kollision eller fejl på flyet. Det er muligt at piloten ikke havde opdaget, at han havde tabt stor højde under formationsdrejet. Piloten omkom.

Picture Picture Picture Picture
Copyright © 2024 www.Stall.Dk. All rights reserved