|
|
|
17-09-1956
|
55-2779 stod klar ved North American Aviation Inc., Columbus, USA.
|
|
31-10-1956
|
Leveret til USAF og registreret som FW-779.
|
|
06-05-1961
|
55-2779 ankom til Flyvestation Karup, og overdraget til Det Danske Flyvevåben af USAF som våbenhjælp (MAP). |
|
29-05-1961
|
G-779 blev overdraget Eskadrille 727.
|
|
08-12-1967
|
Efter en landing på Flyvestation Skrydstrup, hvor tårnet havde påvist at bremsevirkningen var dårlig kørte G-779 kørte i nettet pga. bremseskærmssvigt. |
|
05-04-1978
|
På grund af at næseunderstellet ikke kunne sættes ud, måtte G-779 lande på Flyvestation Skrydstrup med næsehjulet oppe. Flyet fik heldigvis kun mindre skader fra landingen. |
|
17-06-1981
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
25-08-1981
|
G-779 udfases fra Flyvevåbnet og flyves til Sculthorpe i England.
|
|
26-08-1981
|
Færgeflyvning til Tyrkiet påbegyndt.
|
|
28-08-1981
|
55-2779 (G-779) ankommer til Tyrkiet.
|
|
26-04-1983
|
55-2779 havarerede under en skydeøvelse med raketter ved området Borankõr, da flyet fik et motorhavareri og gik i spin. Flyet havde i alt fløjet 4952 timer |
|