|
|
|
08-06-1956
|
55-2744 stod klar ved North American Aviation Inc., Columbus, USA.
|
|
30-07-1956
|
Leveret til USAF og registreret som FW-744.
|
|
15-04-1961
|
55-2744 ankommet til Flyvestation Karup, og overdraget til Det Danske Flyvevåben af USAF som våbenhjælp (MAP). |
|
02-05-1961
|
G-744 blev overdraget til Eskadrille 725.
|
|
31-10-1961
|
Under landing på Flyvestation Karup kollapsede næsehjulet, og G-744 kurrede et stykke på næsen før den stoppede. |
|
13-04-1981
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
18-05-1981
|
G-744 udfases fra Flyvevåbnet, og flyves til Sculthorpe i England og blev tilbageleveret til USAF. |
|
10-06-1981
|
Færgeflyvning til Tyrkiet påbegyndt.
|
|
15-06-1981
|
55-2744 (G-744) ankommer til Tyrkiet.
|
|
12-08-1983
|
Under en skydeøvelse ved skydeområdet ved Incirlik i Tyrkiet, kolliderede 55-2744 (G-744) med et andet fly over Seyhan-deltaet. |
|