|
Ophugget. |
|
|
|
|
06-08-1956
|
54-2303 stod klar ved North American Aviation Inc., Inglewood, USA.
|
|
28-08-1956
|
Leveret til USAF og registreret som FW-303.
|
|
24-05-1961
|
54-2303 ankom til Flyvestation Karup, og overdraget til Det Danske Flyvevåben af USAF som våbenhjælp (MAP). |
|
20-06-1961
|
G-303 blev overdraget til Eskadrille 725.
|
|
13-09-1961
|
Under en landing på Flyvestation Karup svigtede bremseskærmen, og G-303 kørte ud over baneenden.
Ved kontakt med den bløde underlag brækkede næsehjulsbenet.
Der skulle gå mere end 2 år før G-303 var klar efter denne episode. Flyet blev transporteret til Casa i Spanien for reparation. Flyet var tilbage i Eskadrille 725 d. 15. nov. 1963. |
|
09-04-1981
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
18-05-1981
|
G-303 udfases fra Flyvevåbnet og flyves til Sculthorpe i England.
|
|
10-06-1981
|
Færgeflyvning til Tyrkiet påbegyndt.
|
|
15-06-1981
|
54-2303 (G-303) ankommer til Tyrkiet.
|
|
14-07-1987
|
Udfaset fra det Tyrkiske Flyvevåben.
|
|