|
|
|
03-08-1956
|
54-2302 stod klar ved North American Aviation Inc., Inglewood, USA.
|
|
31-08-1956
|
Leveret til USAF og registreret som FW-302.
|
|
01-05-1961
|
54-2302 ankom til Flyvestation Karup, og overdraget til Det Danske Flyvevåben af USAF som våbenhjælp (MAP). |
|
20-06-1961
|
G-302 blev overdraget til Eskadrille 725.
|
|
03-08-1961
|
G-302 kommet i nærkontakt med flagmålet under luftmålsskydning
ved Blokhus. Venstre Aileron og Slat blev beskadiget.
|
|
19-01-1962
|
G-302 kørte i nettet efter landing på Flyvestation Karup, da bremseskærmen svigtede. Flyet var tilbage ved Eskadrille 725 efter reparation fra turen i nettet d. 06. mar. 1962. |
|
13-02-1964
|
Under shotdown-proceduren efter natflyvning, blev jettison-knappen ved et uheld aktiveret, og G-302 smed 2 stk. 275 Gall.
Droptanke og 3 stk. pyloner samt et raketstyr. |
|
30-09-1965
|
G-302 brækkede næsehjulsbenet under formationslanding på Flyvestation Karup, efter havde hoppet to gange. Ved sidste kontakt med banen brækkede benet, og flyet kurede videre på det resterende stykke af benet. |
|
08-12-1968
|
G-302 havde et mindre uheld, idet den blev påkørt af et mindre
køretøj på en dispersal på Flyvestation Karup.
|
|
13-04-1972
|
G-302 havareret under navigationsflyvning i formation med 4 fly.
Kort efter takeoff mistede piloten i G-302 kontakten med rodeføren (red one).
Han foretog et kald over radioen " Red one, I lost you". Da rodeføreren var kommet over skyerne, forsøgte han at komme i kontakt med G-302 men uden held. Kort efter fik Flyvestation Skrydstrup et opkald, hvor de fik besked om at et fly var styrtet ned.
G-302 havarerede øst-nordøst for Toftlund ved Tirslund. Piloten omkom.
Årsag: ukendt |
|