|
|
|
05-07-1956
|
54-2274 stod klar ved North American Aviation Inc., Inglewood, USA.
|
|
07-08-1956
|
Leveret til USAF og registreret som FW-274.
|
|
28-03-1961
|
54-2274 ankom til Flyvestation Karup, og overdraget til Det Danske Flyvevåben af USAF som våbenhjælp (MAP). |
|
15-05-1961
|
G-274 blev overdraget til Eskadrille 725.
|
|
29-10-1969
|
G-274 havde en mindre kollision med G-290 under bombetjek, hvor G-274 fløj under G-290.
G-274 ramte G-290s højre vingetip, med venstre midterste ”slat” og droptank som resulterede i, at slat'en blev revet over og droptanken faldt af. G-274 landede på Flyvestation Karup. Piloten slap uskadt fra episoden. |
|
30-06-1981
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
25-08-1981
|
G-274 udfases fra Flyvevåbnet og flyves til Sculthorpe i England.
|
|
26-08-1981
|
Færgeflyvning til Tyrkiet påbegyndt.
|
|
28-08-1981
|
54-2274 (G-274) ankommer til Tyrkiet.
|
|
11-10-1984
|
54-2274 (ex. G-274) havarerede 5 km sydvest for Diyarbakir i
Tyrkiet, da styrpinden låste sig fast.
Flyet havde fløjet 5144 timer.
|
|