|
|
|
03-07-1956
|
54-2266 stod klar ved North American Aviation Inc., Inglewood, USA.
|
|
31-07-1956
|
Leveret til USAF og registreret som FW-266.
|
|
11-06-1959
|
54-2266 ankom til Flyvestation Værløse, og overdraget til Det Danske Flyvevåben af USAF som våbenhjælp (MAP). |
|
12-06-1959
|
Deltager i den officielle overdragelse af de danske F-100 Super
Sabre på Flyvestation Værløse.
|
|
01-09-1959
|
FW-266 blev overdraget til Eskadrille 727.
|
|
27-05-1971
|
G-266 trillede af banen efter begge bremser svigtede under taxikørsel på parallelbanen.
Motoren blev stoppet, og piloten drejede flyet ind på en anden bane. Men flyet fortsatte over hovedbanen, og kom til ro i græsset ved den sydlige ende af hovedbanen. |
|
29-03-1979
|
G-266 kørte i nettet under landing på Flyvestation Skrydstrup efter natflyvning, på grund af ganske dårligt vejr.
En kraftig sidevind og en våd bane gjorde at landing ikke var let. Dertil kom at bremseskærmen svigtede på G-266, og flyet måtte en tur i nettet. Piloten slap uskadt fra episoden. |
|
27-04-1981
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
18-05-1981
|
G-266 udfases fra Flyvevåbnet, og flyves til Sculthorpe i England. |
|
10-06-1981
|
Færgeflyvning til Tyrkiet påbegyndt.
|
|
15-06-1981
|
54-2266 (G-266) ankommer til Tyrkiet.
|
|
14-07-1987
|
Udfaset fra Det Tyrkiske Flyvevåben. |
|
1992
|
54-2266 blev ophugget. |
|