|
|
|
27-06-1956
|
54-2262 stod klar ved North American Aviation Inc., Inglewood, USA.
|
|
30-07-1956
|
Leveret til USAF og registreret som FW-262.
|
|
30-05-1959
|
54-2262 ankom til Flyvestation Skrydstrup, og overdraget til Det Danske Flyvevåben af USAF som våbenhjælp (MAP). |
|
12-06-1959
|
Deltager i den officielle overdragelse af de danske F-100 Super
Sabre på Flyvestation Værløse.
|
|
17-09-1959
|
FW-262 blev overdraget til Eskadrille 727.
|
|
28-03-1962
|
Under motorprøve på prøvestanden på Flyvestation Karup, opstod der brand i motoren og flyets forkrop på grund af et kompressorhaveri. |
|
15-01-1982
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
25-01-1982
|
G-262 udfases fra Flyvevåbnet, og flyves til CFB Baden-Soellingen i Vesttyskland. |
|
26-01-1982
|
Færgeflyvning til Tyrkiet påbegyndt via Aviano AB i Italien.
|
|
27-01-1982
|
54-2262 (G-262) ankommer til Tyrkiet.
|
|
29-07-1983
|
54-2262 (G-262) havarerede under en skydeøvelse omkring Diyarbakir i Tyrkiet, da piloten mistede kontrollen efter flere hårde manøvrer.
Flyet havde fløjet 4812 timer. |
|