|
|
|
19-05-1956
|
54-2206 stod klar ved North American Aviation Inc., Inglewood, USA.
|
|
26-06-1956
|
Leveret til USAF og registreret som FW-206. |
|
13-04-1961
|
54-2206 ankom til Flyvestation Karup.
|
|
01-05-1961
|
G-206 blev overdraget Eskadrille 725.
|
|
05-03-1962
|
Tabte en øvelsesbombe efter take-off som ramte en lagerbygning
syd-øst for Karup.
|
|
09-09-1970
|
G-206 kørte af banen på Flyvestation Karup, efter en fejl ved bremseskærmen. Flyet knækkede næsehjulet ved mødet med den bløde jord.
Fangnettet var ikke oppe, fordi G-776 var kørt i nettet dagen før. |
|
11-12-1974
|
Under landing opstod der en fejl på bremseskærmen, og da flyet ikke kunne stoppe forsøgtes de at bremse flyet med arresting wire og tailhook.
Men tailhooken brækkede, og G-206 standsede først på græsmarken efter baneenden.
(Foto FLYHIS). |
|
25-05-1981
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
04-06-1981
|
G-206 udfases fra Flyvevåbnet, og flyves til Sculthorpe i England. |
|
10-06-1981
|
Færgeflyvning til Tyrkiet påbegyndt.
|
|
15-06-1981
|
54-2206 (G-206) ankommer til Tyrkiet.
|
|
14-07-1987
|
dfaset fra Det Tyrkiske Flyvevåben. |
|
1992
|
Ophugget. |
|