|
|
|
28-04-1956
|
54-2179 stod klar ved North American Aviation Inc., Inglewood, USA.
|
|
08-06-1956
|
Leveret til USAF og registreret som FW-179.
|
|
30-05-1959
|
54-2179 ankom til Flyvestation Skrydstrup, og overdraget til det Danske Flyvevåben af USAF som våbenhjælp (MAP). |
|
12-06-1959
|
Deltager i den officielle overdragelse af de danske F-100
Super Sabre på Flyvestation Værløse. |
|
01-09-1959
|
FW-179 blev overdraget Eskadrille 727.
|
|
18-08-1960
|
Under indøvning af tæt formationsflyvning, kolliderede FW-179s (G-179) hale med FW-751 med højre vingetip. Kollisionen forårsagede, at den forreste del af haleplanen blev revet af.
Billedet til højre viser FW-179s hale, kort efter kollisionen (Foto: Flyhis). |
|
09-08-1961
|
Under en prøveflyvning på flyvestationen, foldede bremseskærmen sig ikke ud og flyet kørte i nettet. G-179 fik mindre skader, og var tilbage i tjeneste d. 28. sep. 1961. |
|
17-01-1966
|
Under en navigationsøvelse havarerede G-179. Vingmanden opdagede, at flyet begyndte at kæntre og tabe højde.
Vingmanden kaldte G-179's pilot "pull up pull up", og flyet begyndte at rette op men ramte vandet kort efter. Flyet havarerede ca. 7,5 km vest for Havn en på Ærø. Piloten omkom.
Årsag: Ukendt. |
|