|
|
|
15-10-1976
|
35.1160 stod klar ved Saabs flyfabrik i Linköping, Sverige.
|
|
15-02-1977
|
35.1160 har første flyvning.
|
|
17-03-1977
|
Ankom til Flyvestation Karup og overdrages til Flyvevåbnet.
35.1160 blev leveret umalet, og med forkert registrerings nr. (Hale nr.) AT-1160. |
|
18-03-1977
|
AT-1160 blev om malet til MATINS 5598 og omregisteret til AT-160.
|
|
01-04-1977
|
Overdraget til Eskadrille 725.
|
|
20-11-1991
|
Sidste flyvning for Eskadrille 725.
|
|
03-12-1991
|
Overdraget til Eskadrille 729.
|
|
21-12-1993
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
31-12-1993
|
AT-160 blev udfaset fra flyvevåbnet.
|
|
18-02-1994
|
AT-160 Fløj for egen kraft til Malmen Flygvapen Museet F3, Malmen.
|
|
11-09-2010
|
Ankom AT-160 til Österlens Flygmuseum i Skåne (Link), Sverige, og flyet er nu udstillet på
museet.
Österlens Flygmuseum i Skåne åbner til påske i 2011.
|
|
30-03-2021
|
AT-160 blev med afmonteret vinger læsset på en lastbil og klar til afgang, mod Værløse Flyhistoriske Hangar. |
|
31-03-2021
|
AT-160 ankom til Værløse Flyhistoriske Hangar onsdag morgen d. 31. mar. 2021, efter ca. 10 år ved Österlens flygmuseum i Sverige.
AT-160 skal indgå i Hangar 2´s samling af fly, heriblandt: F-16, F-35 (A35XD) Draken(A-002), CF-104D Starfighter (RT-654), T-33A (DT-884), Lynx helikopter mk.80 (S-134) og Lynx helikopter mk.90B (S-249).
Se mere på Værløse Flyhistoriske Hangar hjemmeside (Link). |
|