|
|
|
10-02-1972
|
35.1156 har første flyvning.
|
|
17-04-1972
|
Ankom til Flyvestation Karup og overdrages til Flyvevåbnet.
|
|
17-04-1972
|
Overdraget til Eskadrille 725.
|
|
24-05-1972
|
AT-156 kolliderede under en landing med A-010, som væltede om på ryggen uden for banen. AT-156 blev slået ca. 90° ud af kurs og endte 150 meter uden for banen, dog på alle 3 hjul.
Årsagen til kollisionen skete ved en fejl fra Saab fabrikkens side. To bremseslanger var blevet byttet om som gjorde, at da AT-156 skulle bremse trak den ind i A-010. Heldigvis slap piloterne med skrækken. |
|
20-06-1972
|
AT-156 transpoteres til Saabs flyfabrik i Linköping i Sverige for
reparation.
|
|
07-02-1973
|
Prøveflyvning efter reparation.
|
|
22-03-1973
|
Ankom til Flyvestation Karup, efter reparation.
|
|
23-03-1973
|
Overdraget til Eskadrille 725.
|
|
03-11-1992
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
04-11-1992
|
AT-156 blev udfaset fra flyvevåbnet.
|
|
10-02-1994
|
AT-156 blev solgt til Flight Test Dynamics i USA.
|
|
06-07-1995
|
AT-156 Forlod Flyvestation Karup, ad landvejen.
|
|
15-08-1995
|
Ankom til Port Hueneme, USA og indregistreret som N156XD.
|
|
26-06-1998
|
N156XD (AT-156) fløj tør for brændstof og forsøget at nå NAS
Oceana (Navy Air Station Oceana), men havarerede før landingsbanen.
Piloten ejektede til sikkerhed i ca 50 fods højde, da han indså at
flyet ikke kunne nå banen.
N156XD fik store skade ved haveriet.
|
|
07-1998
|
N156XD i en hangar kort efter havariet.
Læg mærke til den medtaget droptank som ligger på hangargulvet til venstre på billedet.
Sted og den præcise dato på billedet er ukendt. |
|
06-2002
|
Til flight materials company, sacramento, USA. |
|
2003
|
N156XD (AT-156) skrottet. |
|