|
|
|
01-09-1971
|
35.1154 stod klar ved Saabs flyfabrik i Linköping, Sverige.
|
|
29-09-1971
|
35.1154 har første flyvning.
|
|
16-12-1971
|
Ankom til Flyvestation Karup og overdrages til Flyvevåbnet.
|
|
16-12-1971
|
Overdraget til Eskadrille 725.
|
|
03-02-1976
|
Under natflyvning i lav højte (1000 fod), ramte AT-154 en større
fugl i venstre luftindtag. Da flyet skulle lande reagerede "Gear
Down" ikke og understllet kom ikke ud. Bane 09 på Flyvestation
Karup blev dækket at skum og AT-154 landede på tomme droptanke,
uden at flyet fik skade derved.
Årsag: Birdstriken udrettede større skade på flyets luftindtag,
kabelføring til understel og flyets motor.
|
|
18-02-1987
|
Under flyvning til Bodø i Norge, foretog AT-154 et simuleret angreb
på en dæmning. ved et uheld blev TIC-tankene (Rejse-pod) smidt mod
dæmningen, dog uden at gøre nogen betydelig form for skade på
målet.
|
|
12-11-1991
|
Sidste flyvning for Eskadrille 725.
|
|
20-11-1991
|
Overdraget til Eskadrille 729.
|
|
06-07-1992
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
05-11-1992
|
AT-154 blev udfaset fra flyvevåbnet.
|
|
21-01-1993
|
AT-154 blev solgt til Flight Test Dynamics på Mojave airport i USA.
|
|
05-09-1993
|
AT-154 Forlod Flyvestation Karup, ad landvejen.
|
|
11-11-1993
|
Ankom til Port Hueneme, USA.
|
|
27-01-1994
|
Indregistreret som N168TP.
|
|
14-09-2007
|
N168TP (AT-154) Billeder fra NTPS.
|
|
03-2015
|
N168TP (AT-154) blev solgt til Castle Air Museum, Atwater, California, USA. Flyet er udstillet som AT-154. |
|