|
|
|
09-11-1971
|
35.1119 stod klar ved Saabs flyfabrik i Linköping, Sverige.
|
|
06-12-1971
|
35.1119 har første flyvning.
|
|
19-01-1972
|
Ankom til Flyvestation Karup og overdrages til Flyvevåbnet.
|
|
19-01-1972
|
Overdraget til Eskadrille 729.
|
|
31-01-1978
|
AR-119 dyppede venstre vinge i Vesterhavet under manøvrer i lav
højde, heldigvis slap den godt fra sin soppeetur med mindre
skrammer og kunne flyve tilbage til Flyvestation Karup.
|
|
17-02-1978
|
AR-119 fik skiftet venstre vinge, så den var klar til tjenste endnu
en gang.
|
|
31-08-1993
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
31-12-1993
|
AR-119 blev udfaset fra flyvevåbnet.
|
|
10-02-1994
|
AR-119 blev solgt til Flight Test Dynamics på Mojave airport i USA.
|
|
05-07-1995
|
AR-119 Forlod Flyvestation Karup, ad landvejen.
|
|
15-08-1995
|
Ankom til Port Hueneme, USA og indregistreret som
N119XD.
|
|
21-04-2011
|
kadaveret af N119XD (AR-119) set på Mojave Airport
|
|