|
|
|
06-04-1971
|
35.1102 stod klar ved Saabs flyfabrik i Linköping, Sverige.
|
|
04-05-1971
|
35.1102 har første flyvning.
|
|
25-05-1971
|
AR-102 ankom som den første af reconoceringsmodellen til
Flyvestation Karup og overdrages til Flyvevåbnet.
|
|
25-05-1971
|
Overdraget til Eskadrille 729.
|
|
10-04-1973
|
AR-102 havde et mindre uheld under taxi, da piloten ved et uheld kom til at aktivere "Jettison ALL" i stedet for at skifte kanal på sin radio som sad lige ved siden af. Dette betød, at flyet smed begge droptanke midt på taxibanen. |
|
11-11-1993
|
Sidste operative flyvning for Flyvevåbnet.
|
|
03-12-1993
|
AR-102 blev udfaset fra flyvevåbnet.
|
|
19-05-1994
|
AR-102 flyttes til Tønder Flyveplads med funktionen som gate guard
for Flyveplads.
|
|
11-09-2019
|
Natten til onsdag d. 11. sep. 2019 blev Tønder Flyveplads udsat for en række forskellige hærværk, som desværre også gik ud over AR-102.
Et Fly blev startet op i sin hanger og kørt ind i hangar porten, mens andre fly fik tømt pulverslukkere ud over sig, her i blandt AR-102. |
|
19-09-2019
|
AR-102 kort efter hærværket på Tønder Flyveplads. AR-102 har nu i 25 år stået som varetegn ved Tønder Flyveplads.
Vind og vejr har desværre tæret hårdt på det gamle fly og ikke mindst hærværket, som kan tydeligt kan ses på billedet. |
|
26-02-2023
|
AR-102 flyttet til FLYHIS ved Flyvestation Karup.
Alle brugbare dele vil blive afmonteret og cockpitsektionene ved til skåret af.
Cockpitsektionen skal bruges til udstilling. |
|
03-10-2023
|
Cockpitsektionen af AR-102 skåret af. |
|
10-2023
|
Kroppen af AR-102 blev skrottet og renoveringen af cockpit sektionen pågegyndt. |
|