|
|
|
28-10-1970
|
35.1008 stod klar ved Saabs flyfabrik i Linköping, Sverige.
|
|
18-11-1970
|
35.1008 har første flyvning.
|
|
09-12-1970
|
Ankom til Flyvestation Karup og overdraget til Flyvevåbnet.
|
|
10-12-1970
|
Overdraget til Eskadrille 725.
|
|
30-11-1982
|
A-008 kørte af banen med næsehjulet og venstre holvedhjul, under
landing på Flyvestation Karup. Flyets droptanke fik mindre skader.
|
|
09-04-1991
|
A-008 fik et Birdstrike under en flyvning, som lavede et hul på ca. 15x20cm i venstre luft indtag. Flyets motor fik større skader ved uheldet og nødlandede på Flyvestation Vandel. |
|
17-04-1991
|
A-008 adskildt og transporteret til Flyvestation Karup.
|
|
19-04-1991
|
Det blev besluttet ikke at reparere flyet pga. den forestående
udfasning.
|
|
16-02-1992
|
A-007 blev udfaset fra flyvevåbnet.
|
|
01-01-1994
|
A-008 bliver tildelt ABDR-centret på Flyvestation Karup.
|
|
16-11-2004
|
A-008 har fået en fin plads på Randers Flyveplads, dog ser det ikke
ud til at flyet bliver vedligeholdt. Synd og skam.
|
|
15-01-2018
|
A-008 blev fjernet og skrottet, efter mange år som varetegn ved Randers Flyveplads.
Flyet var udlånt af Flyhis til Randers Flyveplads men efter flere år uden vedligeholdes, har vind og vejr gjort sit til at A-008's tilstand ikke var holdbar. Det blev derfor beslutte at flyet skulle fjernes og skrottes. |
|