|
|
|
28-08-1945
|
45-586 blev godkendt af US Air Force (USAF). |
|
28-08-1945
|
Flyet blev overdraget til United States Army Air Transport Command. |
|
05-03-1948
|
45-586 blev tildelt US Air Force Air Mobility Command. |
|
30-04-1948
|
Flyet blev udlånt til Pan American Airways over en periode frem til nov. 1953. |
|
14-09-1955
|
Flyet overdraget til USAFE (United States Air Force Europa) Rhein-Main AB, Frankfurt Tyskland. |
|
03-1966
|
42-586 afskrevet USAFs liste og tildelt Danmark via MAP (Military Assistens Program). |
|
25-03-1966
|
Færgeflyvning blev påbegyndt, og flyet ankom til Flyvestation Værløse samme dag. |
|
25-03-1966
|
Færgeflyvning blev påbegyndt og flyet ankom til Flyvestation Værløse samme dag. |
|
06-06-1966
|
42-586 blev tildelt Esk. 721 og fik Flyvevåbnets registreringsnummer N-586. |
|
31-12-1976
|
De danske C-54 officielt taget ud af tjeneste. |
|
01-01-1977
|
N-586 blev solgt til International Air Center, og senere samme år videresolgt til Zaire Aero Service i Congo. |
|
31-01-1977
|
N-586 og N-618 deltog i en afskedstur rundt til de danske flyvestationer.
Imidlertid kom flyene ikke tilbage til Flyvestation Værløse som planlagt på grund af tåge over Sjælland, så de to fly var nødsaget til at lande på Flyvestation Karup og flyve tilbage til Flyvestation Værløse den følgende dag. |
|
07-02-1977
|
N-586 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet og blev udfaset samme dag. |
|
11-11-1977
|
N-586 forlod Flyvestation Værløse som 9Q-CBE. |
|
1979
|
Videresolgt til Inercontinent Charter, Kinshasa-N’Djili Airport Kinshasa, Congo. |
|
1985
|
Afskrevet fra Inercontinent Charter. |
|
1988
|
Flyet blev sat tilsalg.
Er senere blevet skrottet. |
|