|
|
|
19-09-1945
|
43-17242 blev godkendt af US Air Force (USAF). |
|
21-09-1945
|
Flyet blev overdraget til USAF. |
|
24-09-1945
|
43-17242 blev udlånt til Transcontinental & Western Air i Washington. |
|
20-03-1946
|
Tildelt US Army 554 Base Sqn, Memphis AP, TN. |
|
06-10-1959
|
Flyet blev afskrevet USAFs liste og tildelt Danmark via MAP (Military Assistens Program), og færgeflyvning blev påbegyndt. |
|
12-10-1959
|
43-17242 ankom til Flyvestation Værløse og fik den danske registrering N-242. |
|
22-10-1959
|
N-242 blev overdraget til Eskadrille 721. |
|
18-04-1975
|
N-242 havde sidste flyvning i Det Danske Flyvevåben. |
|
28-04-1975
|
Udfaset fra Flyvevåbnet. |
|
07-05-1975
|
N-242 blev opmagasineret på Flyvestation Værløse og sat til salg. |
|
09-1978
|
N-242 blev solgt til STS Interprises Inc., New York, NY, USA og omregistreret til N4988V. |
|
12-1978
|
Solgt til Millardair Ltd. i Canada. |
|
10-1979
|
Opmagasineret ved Air Pro International Inc. Tucson, Arizona, USA. |
|
1991
|
Solgt til Interocean Airways i Mozambique og registreret som C9-ATS. |
|
01-1998
|
Indregistreret EL-AWX og blev senere omregistreret til 3D-AWX. |
|
18-09-2000
|
Solgt til Phoebus Apollo Aviation, South African Airways Museum, Johannesburg Rand/Germiston Airport, Sydafrika, og indregistreret ZS-PAJ.
Flyet er stadig at finde på museet. |
|