|
|
|
04-05-1945
|
42-72706 blev godkendt af US Air Force (USAF). |
|
04-05-1945
|
Flyet blev overdraget til USAF og tildelt United States Army Air Transport Command. |
|
31-03-1947
|
42-72706 blev tildelt US Air Force Air Mobility Command. |
|
20-08-1959
|
Flyet blev afskrevet på USAFs liste og tildelt Danmark via MAP (Military Assistens Program), og færgeflyvning til Danmark blev påbegyndt kort tid herefter. |
|
27-08-1959
|
42-72706 ankom til Flyvestation Værløse. Flyet blev godkendt af Flyvevåbnet og registreret som N-706. |
|
30-08-1959
|
Brugt som træningsfly til omskoling af danske piloter på Rhein-Main AB i Tyskland. |
|
25-09-1959
|
Tildelt Esk 721 på Flyvestation Værløse. |
|
10-10-1975
|
N-706 havde sidste flyvning for Flyvevåbnet. |
|
14-10-1975
|
N-706 udfases fra Flyvevåbnet. |
|
21-07-1978
|
N-706 blev solgt til Interprices Inc. og indregistreret som N4988T. |
|
28-11-1978
|
N4988T blev solgt videre til Millardair Ltd. i Canada. |
|
12-01-1979
|
N-706 forlod Flyvestation Værløse som C-GRYZ. |
|
1980
|
Opmagasineret ved Air Pro International Inc. Tucson, Arazona USA. |
|
1991
|
Solgt i 1991 til Interocean Airways i Mozambique og registreret som C9-ATF. |
|
1998
|
Omregistreret til 3D-ATF. |
|
1998
|
Solgt og indregistreret ZS-PAK for Phoebus Apollo Aviation, Johannisburg, sydafrika. |
|
17-10-2001
|
ZS-PAK (N-706) blev skrottet. |
|