|
|
|
18-05-1945
|
42-72618 blev godkendt af US Air Force (USAF). |
|
21-05-1945
|
Flyet blev overdraget til US Air Force (USAF). |
|
11-06-1945
|
42-72618 started i tjeneste under 1103d US Army Base Unit på Morrision Field, West Palm Beach, Florida. |
|
21-09-1964
|
Flyet blev flyttet til 2704th AAF Aircraft Storage & Disposition Group på Davis–Monthan AFB, USA for opmagasinering. |
|
03-1965
|
42-72618 afskrevet USAFs liste og tildelt Danmark via MAP (Military Assistens Program). |
|
18-03-1965
|
Færgeflyvning blev påbegyndt. |
|
22-03-1965
|
Eftersyn ved SABENA i Belgien, hvor flyet blev godkendt af Det Danske Flyvevåben. |
|
18-04-1965
|
42-72618 ankom til Flyvestation Værløse og registreret som N-618. |
|
13-04-1966
|
N-618 blev tildelt Eskadrille 721. |
|
31-12-1976
|
De danske C-54 blev officielt taget ud af tjeneste. |
|
31-01-1977
|
De to sidste tilbageværende C-54er N-586 og N-618 deltog i en afskedstur rundt til de danske flyvestationer.
Imidlertid kom flyene ikke tilbage til Flyvestation Værløse som planlagt på grund af tåge over Sjælland, så de to fly var nødsaget til at lande på Flyvestation Karup. |
|
09-02-1977
|
Sidste flyvning for N-618 endte med en motorbrand.
Efter take-off fra Flyvestation Karup opstod der brand i en motor, og flyet måtte flyve på 3 motorer til Flyvestation Værløse.
Årsag: En generatorfejl udviklede sig til en motorbrand, og motoren måtte slukkes ned. |
|
09-02-1977
|
N-618 udfases fra Flyvevåbnet. |
|
1988
|
N-625 (9Q-CBK) solgt til International Air Center og indregistreret 9Q-CAU. |
|
2001
|
9Q-CAU (N-625) blev skrottet i 2001. |
|