|  |  |  | 
                  
                    | 07-03-1951 | Kontrakten med Bell Aircrafts blev underskrevet, om køb af 2 stk. Bell 47D-1 helikoptere. |  | 
                  
                    | 09-1951 | Leveringen af Bell 47D-1 helikopterne udsat pga. Korea-krigen. |  | 
                  
                    | 18-08-1952 | Ankom til Københavns Lufthavn (Kastrup). |  | 
                  
                    | 20-08-1952 | 89-891 blev samlet og klargjort ved Civilværksted øst- Værløse (CVØ). |  | 
                  
                    | 09-1952 | Ankom til Københavns Lufthavn (Kastrup). |  | 
                  
                    | 01-1953 | Overdraget til Eskadrille 721, Flyvestation København. |  | 
                  
                    | 01-1953 | 89-892 havde første flyvning. |  | 
                  
                    | 06-1953 | Adskilt og pakket for sørejse til Grønland. |  | 
                  
                    | 03-07-1953 | Afskibet mod Grønland (Scoresbysund). |  | 
                  
                    | 10-07-1953 | Ankommer til Scoresbysund i det sydlige Grønland. Eskadrille 721 som hjælp for opmålingsopgaver for Grønlands Geologiske Undersøgelser (GGU). |  | 
                  
                    | 12-07-1953 | Prøveflyvning efter samling, Scoresbysund, Grønland. |  | 
                  
                    | 15-07-1953 | 89-892 og 89-893 nødlandet under flyvningen, på grund af brændstof mangel. |  | 
                  
                    | 16-07-1953 | 89-892 og 89-893, fundet efter nødlandingen af et Catalina-fly. |  | 
                  
                    | 17-07-1953 | 89-892 og 89-893 fik fløjet brændstof ud til stedet af 89-893. |  | 
                  
                    | 28-08-1953 | Under landingen totalhavarerede 89-892, ved Scoresbysund. Da 89-892 var i færd med at lande på skrå terræn, ramte helikopterens hovedrotoren en fenrik på jorden og væltede om på siden.   Den ombordværende blev reddet men ulykkeligvis omkom fenrikken ved sammenstødet.   Årsag: ukendt. |  | 
                  
                    | 09-1953 | 89-892 til Civilværksted øst (CVØ) på Flyvestation Værløse. |  | 
                  
                    | 02-09-1953 | Afskibet mod Danmark (København). |  | 
                  
                    | 23-09-1953 | Ankom til København. |  | 
                  
                    | 17-10-1953 | Efter inspektion på Civilværksted øst- Værløse (CVØ), udfases 89-892 på grund af de store skader, som den havde fået ved ulykken. |  | 
                  
                    | 06-11-1953 | Kannibalisering for brugbare dele. |  | 
                  
                    | 23-11-1953 | Kannibalisering afsluttet? |  |