|
|
|
1940
|
Klar på Airspeed (1934) Ltd. Portsmouth, Hampshire, England. |
|
07-1946
|
DLU (Det Luftmilitære udvalg) underskrev en kontrakt på levering af 44 Stk. Oxford fly med Britisk Air Ministry. |
|
11-12-1946
|
P8925 ankom til Karup Flyveplads. |
|
02-1948
|
Omregistreret til 21-238. |
|
05-1949
|
Depothangaren, Værløselejren. |
|
09-10-1949
|
5. Eskadrille, Karup Flyveplads. |
|
01-1950
|
3. Eskadrille, Værløselejren. |
|
05-1951
|
Depothangaren, Flyvestation Værløse. |
|
08-1951
|
Eskadrille 722, Flyvestation Værløse. |
|
20-10-1953
|
Mindre havari. |
|
25-02-1955
|
Under taxikørsel, stødte 21-238 sammen med en traktor, på grund af manglende bremsekraft. Flyet fik beskadiget højre propel. |
|
02-03-1955
|
Udfaset fra Flyvevåbnet. |
|
02-03-1955
|
Opmagasineret for senere salg, civilværksted Øst Værløse. |
|
18-03-1955
|
Solgt civilt. |
|
25-02-1959
|
Indregistreret OY-FAS ejet af Transair, Kastrup. |
|
31-07-1959
|
Under anflyvning til Roskilde flyveplads, mistede OY-FAS motorkraften på højre motor. Flyet totalhavarerede ved Snoldelev-Hastrup, 3km før banen. |
|