30-11-1943
|
Klar på Persival Aircraft Ltd. Luton Bedfordshire, England. |
|
07-1946
|
DLU (Det Luftmilitære udvalg) underskrev en kontrakt på levering af 44 Stk. Oxford fly med Britisk Air Ministry. |
|
15-11-1946
|
NJ294 ankom til Karup Flyveplads. |
|
29-05-1947
|
5. Eskadrille, Karup Flyveplads. |
|
02-1948
|
Omregistreret til 21-234. |
|
29-12-1948
|
21-234 kørte af banen i Værløselejren og endte i en grøft.
Foto fra Flyhis. |
|
28-06-1949
|
Kollideret med et begrænsningsskilt under taxikørsel i Rønne lufthavn, på grund af bremsesvigt. |
|
09-12-1949
|
Hangar IV, Værløselejren. |
|
04-1950
|
3. Luftflotille, Karup Flyveplads. |
|
19-01-1951
|
Eskadrille 724, Flyvestation Karup. |
|
01-09-1952
|
Klargøring, Stationsværksted Karup. |
|
30-09-1952
|
Eskadrille 725, Flyvestation Karup. |
|
30-09-1952
|
Eskadrille 725, Flyvestation Karup. |
|
28-11-1952
|
Tildelt Eskadrille 723. |
|
02-1953
|
Mindre havari. |
|
23-02-1954
|
Eskadrille 722, Flyvestation Værløse. |
|
31-03-1954
|
Stationsværksted Ålborg. |
|
04-10-1954
|
Opmagasineret ved Civilværksted Øst Værløse. |
|
06-11-1954
|
Udfaset fra Flyvevåbnet. |
|
24-11-1954
|
Solgt civilt. |
|
15-07-1955
|
Indregistreret OY-DYI, Kastrup. |
|
20-02-1956
|
Totalhavareret ved Tirstrup.
OY-DYI styrtede ned under anflyvning til Tirstrup Lufthavn. Begge ombordværende blev reddet.
Årsag ukendt. |
|