|
|
|
1946
|
KZ IIIU "50" havde første flyvning. |
|
1946
|
Overdraget til Transport og -træningsgruppen, Københavns Lufthavn. |
|
23-02-1946
|
KZ-IIIU "50" modtaget af Flyvevåbnet ved Københavns Lufthavn. |
|
15-10-1947
|
Tildelt 1. Luftflotille. |
|
10-07-1948
|
Tildelt 2. Luftflotille. |
|
11-1949
|
Tildelt Mekanikerskolen, Værløse flyveplads. |
|
02-1950
|
Tildelt 2 Luftflotille på Kastrup Lufthavn. |
|
05-1950
|
Sidste flyvning for Flyvevåbnet. |
|
05-1950
|
Udstillet på Danmarks Flyvemuseum i Billund som 61-611. |
|
16-02-1951
|
Udfaset af Flyvevåbnet og solgt til DANA Luftfart. |
|
14-03-1951
|
Civilt indregisteret OY-ACT. |
|
20-06-1951
|
Retuneret til Flyvevåbnet, efter at havde været opmagasineret. |
|
21-04-1952
|
Solgt til I/S EJCO. |
|
18-04-1960
|
Havareret ved Silodsbøl Mark. |
|
01-09-1964
|
Solgt til Cimber Air Service. |
|
31-10-1965
|
Under en skoleflyvning på Tønder Flyveplads ramte flyet banen så hårdt, at højre hovedhjulsben brækkede. Flyet kom til ro længere nede af banen. Flyet fik skade på højre hovedhjulsben og vingetip samt beskadiget propellen.
Hverken instruktør eller pilotelev kom til skade ved hændelsen. |
|
25-01-1977
|
Opmagasineret. |
|
19-06-1980
|
Fly registrering slettet. |
|
1987
|
Restureringen af OY-ACT (61-611) påbegyndt. |
|
01-2001
|
Efter lukningen af Danmarks Flyvemuseum i Billund i 1998, blev 61-611 flyttet til Danmarks Flyvemuseum i Helsingør. |
|
2003
|
Ophængt i luftet på Danmarks Tekniske Universitet. |
|