|
|
|
1944
|
FT398 stod klar på Noorduyn Aviation Co. Ltd. Montral, Québec, Canada. |
|
31-05-1947
|
Ankom til Værløselejren. |
|
02-08-1947
|
Tildelt til Harvard Skolen på Karup Flyveplads. |
|
11-1947
|
Omregistreres til 31-325. |
|
24-05-1952
|
Opmagasineret på Værløselejren. |
|
21-01-1954
|
Landingshavari på Flyvestation Skrydstrup. |
|
16-06-1954
|
Stationsværkstedet Flyvestation Skrydstrup. |
|
22-10-1954
|
Uheld under taxikørsel. |
|
01-01-1955
|
Stationsværkstedet Flyvestation Karup. |
|
12-01-1955
|
Stationsværkstedet Flyvestation Skrydstrup. |
|
17-02-1955
|
Tildelt til FR-PR (Fighter Reconnaissance/Photo Reconnaissance) på Flyvestation Karup. |
|
30-08-1955
|
Opmagasineret på Flyvestation Værløse. |
|
12-12-1955
|
Stationsværkstedet Flyvestation Skrydstrup. |
|
01-1956
|
Tildelt til stationsflight på Flyvestation Skrydstrup. |
|
18-03-1957
|
31-325 gik på næsen efter en opbremsning under taxikørsel. |
|
26-06-1958
|
Under en træningsflyvning havarerede 31-325, fordi piloten forsøgte at opfylde de forskellige krav om at bibeholde sin flyvestatus.
Piloten havde i 6000 fod påbegyndt et frivilligt venstre-spin som han næsten havde kontrol over, da flyet gik i et ufrivilligt højre-spin og faldt til jorden. Flyet havarerede ved Torning mark, 2 km nord-øst for Christiansfeld.
Pilot og passager omkom.
Årsag: Ukendt. Der findes under havariundersøgelserne ingen tekniske problemer med 31-325, men sandsynligheden for en forkert manøvrering under udretningen fra venstre-spinet kan have være årsagen. |
|