31-310 / FS917 (43-12758)

Fly oversigt

Data
 
FLV: 31-310 / FS917
C/N: 14A-1057
Registrering: 43-12758
Version: Mk IIB
Leveringsdato: 31-05-1947
Udfasningsdato: 23-05-1959
Flyvetimer:
- Levering: 19 timer 45 minutter
- Udfasning: 1633 timer 40 minutter
- Nuværende:

Hændelser

Dato Hændelse  
 
08-1943

FS917 stod klar på Noorduyn Aviation Co. Ltd. Montral, Québec, Canada.

1947

Omregistreres til 31-310.

31-05-1947

Ankom til Karup Flyveplads med registrering FS917

15-10-1947

Tildelt til Harvard Skolen på Karup Flyveplads.

04-1950

Tildelt til 4. Eskadrille på Værløselejren.

06-1950

Tildelt til Harvard Skolen på Karup Flyveplads.

10-1950

Opmagasineret på  Værløselejren.

11-1950

Tildelt til Den Fælles Flyveskole på Luftmarinestation Avnø.

08-01-1951

Flyveskole på Flyvestation Avnø

05-1951

Opmagasineret på Flyvestation Værløse.

03-1952

Tildelt til Eskadrille 722 på Flyvestation Værløse.

31-07-1955

Opmagasineret på Flyvestation Værløse.

01-11-1955

Tildelt til stationsflight på Flyvestation Karup.

23-10-1956

Under taxikørsel på Flyvestation Skrydstrup, ramte 31-310 en startvogn. Højre vinge blev beskadiget.

19-06-1958

Tildelt til stationsflight på Flyvestation Værløse.

23-05-1959

31-310 udfases fra Flyvevåbnet og opmagasineres på Flyvestation Værløse.

31-08-1960

Solgt til Fjellfly A/S i Norge.

05-01-1961

Indregistreret LN-BNN tilhørerne Fjellfly A/S

1968

Opmagasineret Geiltryggen Flyveplads.

14-06-1971

Indregistrering slettet.

1974

Solgt til Norronafly A/s. Er senere videresolgt og placeret på taget af en restaurant i forlystelsesparken High Chaparral, nær Hillerstorp i Sverige.

1998

Beskadiget ved Brand.

2001

Solgt til og opmagasineret til Österlens Flygmuseum i Sverige.

09-2013

I mellem september og oktober modtager FLYHIS 31-310, som de har erhvervet sig ved et bytte med Österlens Flygmuseum. Til gengæld for harvard-flyet, fik museet draken-flyene AR-108 og AR115.

Flyhis planlage at restaureres flyet til flyvedygtig stand i samarbejde med Flyhis og Strut Harvard Danmark.

2014

Restaurering af 31-310 blev opgivet blandt andet pga. korrosion på centervingen og et fastrustet kontrolsystem.


Restaurering til udstillings fly undersøges.

Picture
Copyright © 2024 www.Stall.Dk. All rights reserved