|
|
|
02-1943
|
FE867 stod klar på Noorduyn Aviation Co. Ltd. Montral, Québec, Canada. |
|
18-01-1947
|
Ankom til Karup Flyveplads med registrering FE867. |
|
18-01-1947
|
Tildelt til Harvard Skolen på Karup Flyveplads. |
|
1948
|
Omregistreres til 31-304. |
|
28-02-1950
|
Opmagasineret på Værløselejren. |
|
01-04-1950
|
Tildelt til Harvard Skolen på Karup Flyveplads. |
|
08-01-1951
|
Tildelt til Harvard Skolen på Flyvestation Karup. |
|
18-05-1951
|
Tildelt til Eskadrille 725 på Flyvestation Karup. |
|
29-05-1951
|
Opmagasineret på Flyvestation Værløse. |
|
11-01-1954
|
Efter en landing på Flyvestation Værløse, fik 31-304 en kuretur på mave, fordi piloten trak i håndtaget til landingsstellet, i stedet for flapshåndtaget. |
|
18-09-1954
|
Opmagasineret på Flyvestation Værløse. |
|
28-07-1955
|
Under en landing i Kastrup, endte 31-304 i et ground loop og fik beskadiget venstre vinge. |
|
01-11-1955
|
Tildelt til stationsflight på Flyvestation Karup. |
|
01-03-1958
|
Tildelt til stationsflight på Flyvestation Værløse. |
|
03-05-1958
|
Tildelt til stationsflight på Flyvestation Karup. |
|
09-06-1958
|
Under en flyvning fra Flyvestation Karup til Flyvestation Tirstrup og retur, havarerede 31-304.
Efter take-off fra FNS Tirstrup, forespurgte piloten tårnet om en overflyvning. Piloten fik tilladelse og påbegyndte overflyvningen, men hvor i piloten fortog et loop og tønderul. Derpå forespurgte piloten atter tårnet om endnu en overflyvning og fik tilladelsen til dette. Flyet dykkede ned til ca. 150 fod med ca. 190-195mph (305-320km/t), hvorpå den gik op i et loop, men på toppen stallede kort (tabte venstre vinge). Piloten lod flyet samle fart, men opdagede for sent at være meget tæt på jorden og træk derfor hårdt i styrepinden. Flyets næse var over horisontal, da flyet atter stallede i få meters højde og ramte dernæst bane med halehjulet først. Flyet kurrede ca. 200 meter før den stoppede.
Piloten og passageren slap uden skader.
Årsag: Pilot fejl og til dels fejl fra tårnets side. Piloten fløj imod gældende bestemmelser og tårnet stoppede ikke flyvningen efter første overflyvning. Flyve vare total skadet. |
|